دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

به همت پژوهشکده مطالعات مکران دانشگاه هرمزگان

نیازمند مدیران ریسک پذیر هستیم و دانشگاه هرمزگان به عنوان قطب تولید علم در اقتصاد دریامحور است

نیازمند مدیران ریسک پذیر هستیم و دانشگاه هرمزگان به عنوان قطب تولید علم در اقتصاد دریامحور است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در حاشیه یازدهمین کنفرانس بین المللی ماهی شناسی به میزبانی دانشگاه هرمزگان و اتاق بازرگانی هرمزگان، گفت: استفاده از مزیت شیلات راه برون رفت از چالش‌های اقتصادی است، باید جهت‌دهی بر پایه علم و دانش صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران به میزبانی دانشگاه هرمزگان و اتاق بازرگانی هرمزگان، گفت: نیازمند مدیران ریسک پذیر هستیم.

عبادی زاده در این کنفرانس که با حضور اساتید دانشگاه هرمزگان، اندیشمندان، نخبگان، دانشگاهیان، اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی استان و خبرنگاران برگزار شد، افزود: مدیرانی که قدرت ورود به فعالیت های بزرگ را نداشته و ترک فعل کنند و همچنین تماشاگر باشند به درد این عرصه نمی خورد.

وی، با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت های نخبگان و دانشجویان در تولید و تجارت مؤثر است، عنوان کرد: قوانین و مقررات دست و پا گیر زیادی داریم که نیاز است در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و با این کار به رفع موانع، مشکلات و حل مسائل کمک کنیم.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار مردم بهترین عامل در جهت رونق تولید است، بیان داشت: گله مندی و دردمندی شرکت های دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرد بدون مشارکت مردم و نخبگان با مشکلات جدی روبه رو هستیم و باید توجه کنیم که تنها سرمایه گره گشا نیست.

ظرفیت‌های اقتصاد دریاپایه در استان فراهم است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه در حوزه های مختلف به خصوص در زمینه اقتصاد دریاپایه ظرفیت های زیادی در استان وجود دارد، مطرح کرد: طبیعتا نقد کردن این ظرفیت های گسترده و فرصت های زیاد در عرصه اقتصاد دریاپایه نیازمند ۲ عرصه عملی و علمی – نظری در کنار یکدیگر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه در کمترین دوران چنین همایش ها و کنفرانس هایی را باهمت دانشگاه هرمزگان و حمایت اتاق بازرگانی در هرمزگان درحوزه علم ، عمل و نظر شاهد بودیم که این نشان تحول بزرگ در استان است، اظهار داشت: امروز شاهد این حرکت بسیار ارزشمند در استان هرمزگان هستیم که بخش های مختلف اجرایی و عملیاتی ما در عرصه های اقتصادی در کنار دانشگاه ها و در کنار مراکز علمی و تحقیقاتی ما بعنوان ۲ بال با یکدیگر حرکت می‌کنند.

وی، خاطرنشان کرد: این همایش به شناخت یکی از عرصه های مهم از جمله صید و صیادی، عرصه پرورش و تولید ماهی و استفاده از ظرفیت‌های دریا که از دیرزمان در استان پایه اقتصاد بوده است و در این عرصه به ویژه در بحث امنیت غذایی کشور نقش بی بدیلی دارد، می پردازد و متاسفانه تمام این ظرفیت ها را نتوانستیم نقد کنیم و امروز این همایش می‌تواند با استفاده از نظرات اندیشمندان و نخبگان فضایی را فراهم کند که بخش های تولیدی ما به ویژه در عرصه ماهی و بخش های دیگر از جمله گردشگری دریامحور، حوزه حمل و نقل دریایی این مجال را برای نقد کردن فرصت ها در آینده فراهم کند.

هرمزگان قطب تولید علم اقتصاد دریاپایه

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اذعان داشت: دانشگاه هرمزگان به عنوان قطب تولید علم در اقتصاد دریامحور است و امیدواریم در کنار حمایت های ارزشمند اتاق بازرگانی هرمزگان در عرصه علم در آینده ای نزدیک در کشور بدرخشد.

 

0
بازدید امروز: 40    بازدید کل: 524